INFORMATIE EN MARKETING

Het Routebureau Utrecht ontsluit en promoot het gebruik van thematische routes en routenetwerken. Dit doen we – via de UBase – op eigen website RoutesinUtrecht.nl, onze social media kanalen en kanalen van marketingpartners.

In de praktijk

  • Het ‘in de etalage zetten’ van een wisselend aanbod van thematische routes, voor verschillende doelgroepen (zowel inwoners als bezoekers).
  • Uitvoering en ondersteuning van marketingacties en -campagnes waarin routes onder de aandacht gebracht worden van recreanten en (inter)nationale toeristen, samen met de marketingpartners en in aansluiting op Utrechtse iconen, jaarthema’s, campagnes NBTC, regiostrategie (Utrecht Region) en grote evenementen.
  • Adviseren van derden bij het ontwikkelen van routes, arrangementen en andere initiatieven omtrent routes.
  • Inventariseren van wensen en behoeften van routeconsumenten en deze kennis delen met stakeholders.
Routes in Utrecht

Dirmia Andeweg

Coördinator informatie & marketing

Dirmia coordineert de informatievoorziening en de marketing omtrent de routes. Ze bewaakt de kwaliteit van de routedata in de UBase, denkt mee over hoe routes regiocampagnes kunnen versterken en beheert de websites en de social media kanalen van het Routebureau Utrecht.